Ungdoms OL 2016 - Adecco er offisiell sponsor

En helt unik samarbeidsavtale 

Ungdoms-OL på Lillehammer i 2016 har landet den første nasjonale sponsorkontrakten. Bemanningsselskapet Adecco går inn som offisiell sponsor og leverandør til lekene.

Adecco har lang tradisjon som sponsor for idretten, og  dette blir det største og viktigste arrangementet på mange år, så det ville vi naturligvis være med på.
I tillegg synes vi det er flott at det er et arrangement for unge. Veldig mange får sin aller første arbeidserfaring gjennom Adecco, så dette er en viktig målgruppe for oss.

Adecco har blant annet bidratt til bemanningen av organisasjonskomiteen, med HR-kompetanse og bistand inn i frivillighetsprogrammet.  Samarbeidsavtalen med Adecco har en samlet verdi som tilsvarer omtrent den totale sponsorinntekten til det første vinterungdoms-OL som ble arrangert i Innsbruck i 2012.

- Ungdoms-OL er utrolig stolte av å få en aktør som Adecco som sponsor og samarbeidspartner. Adecco beviser at de ønsker å tenke nytt og ungdommelig, og det er akkurat slike innovative partnere vi jakter på. Dette er en meget betydelig avtale for oss økonomisk sett, og vi gleder oss også til å dra nytte av Adeccos brede kompetanse innen bemanning og HR-støtte, sier Tomas Holmestad, administrerende direktør i Ungdoms-OL.

Den 12.februar 2016 arrangerer Lillehammer de andre vinterolympiske leker. Lekene varer i ti dager, og foruten sport skal deltakerne også delta i et omfattende kultur- og læringsprogram. Organisasjonskomitéen teller i dag 18 ansatte, men vil vokse til 80 medarbeidere fram mot lekene. I tillegg skal det hentes inn 2500 frivillige.

Organisasjonskomiteen for Ungdoms OL har følgende visjon;

Go beyond, create tomorrow.


Verdiene de forfekter er:

Rå og ydmyk – Leken og målrettet.


Dette er jo noe vi også kjenner oss igjen i:
Det å tørre, det å være ydmyk og det å sette seg mål, for å så nå disse!