YouAreHere
Hvert år når sjefen drar på sommerferie ansetter vi en student – et ledertalent – som får bryne seg på reelle utfordringer en toppleder møter.
Allerede i januar startet årets prosess for å finne ledertalenter blant studenter. Det er neiende året kampanjen kjøres i Norge. De tre siste årene har kampanjen gått globalt i hele 46 andre adecco land. Årets kampanje hadde et budskap: Veien til å bli en dyktig leder er en reise. Vi ønsket å nå ut til flest mulig studenter, og få med så mange ulike fagfelt som mulig. I år var mange skoler representert i topp 10. På nettsiden konsernsjefen.no fikk lederspirer reisetips, input fra tidligere reisende og topp tips fra store eventyrere. Topp 10 får tilbud om internship og i år var 8 av ti plassert ut i hele bedriften. Årets konsernsjef ble: August Németh Winther
Allerede i desember i fjor startet årets prosess for å finne ledertalenter blant studenter. Det er åttende året kampanjen lanseres i Norge, men de to siste årene har kampanjen gått globalt i hele 46 andre adecco land.
Årets kampanje hadde et hovedbudskap: Ledertalenter finnes innen alle fagfelt. En innledende test fikk studentene til å sette sin indre kritiker til side.
Vi ønsket å nå ut til flest mulig studenter, og få med så mange ulike fagfelt som mulig. I år var 6 ulike skoler representert i topp 10. For å søke tok man først en uhøytidelig test på konsernsjefen.no, med oppgaver basert på ulike lederegenskaper. Målet med testen var å finne de 500 beste kandidatene basert på poeng fra testen, verv og CV/LinkedIn-profil.
Årets konsernsjef ble: Zelia Johansen Moss, UiA
Mandag 23. januar startet årets prosess for å finne ledertalenter blant studenter. Det er syvende året kampanjen lanseres i Norge, men de to siste årene har også 50 andre adecco land lansert kampanjen.
Årets konsernsjef ble: Håkon Halvorsen Wik, NHH
I årets konsernsjefkampanje var LinkedIn et viktig moment. For å bygge opp under ekspert rollen oppfordret vi alle studenter om å komme seg på LinkedIn! Og var de der allerede, skulle de få gode tips underveis om hvordan de kunne forbedre profilen sin. Poenget var og er fremdeles å bli sett og komme opp på søk.
For å søke måtte man ta en test med åtte oppgaver, basert på forskjellige lederegenskaper.
Etter hvert steg ble man sendt videre til en oppgave om LinkedIn, en av de viktigste kanalene for å markedsføre seg og for å få innsikt i jobbmarkedet. LinkedIn-profilen ble styrket ved å gjennomføre oppgavene, noe som gjorde og gjør søkeren mer aktuell for fremtidige arbeidsgivere. Målet med testen var å finne de 500 beste kandidatene basert på poeng fra testen, verv og oppdatert LinkedIn-profil.
Årets konsernsjef ble: Nina Heir, NTNU
Årets råeste sommerjobb, fra student til konsernsjef med 100 000 kr i lønn.
Kampanjen ble lansert via sosiale medier og deltakernes lederegenskaper ble testet via appen "Ledertesten". Samme utforming som i 2014, men med nye utfordringer og kun én plattform. Deltakerne måtte søke via sin LinkedIn-profil. Konsernsjefvikaren hadde også mulighet til å bli Global CEO for Adecco Group i Zürich i september 2015 – en solid erfaring for en student. Ayumi fra Japan trakk det lengste strået.
Sammen med score fra appen, verv og god LinkedIn-profil ble årets konsernsjefvikar annonsert.
Årets konsernsjef ble: Amalie Holt, NTNU
Kampanjen ble lansert via "Ledertesten", en app der studentene fikk prøve seg på en virkelighetsnær 3 dagerstest som konsernsjef. Man måtte søke igjennom konsernsjefen.no med CV eller LinkedIn. Kampanjen spredde seg fort på Youtube med filmen "Mange baller i luften". Sammen med score fra appen, verv og CV ble konsernsjefvikaren annonsert.
Årets konsernsjef ble: Dunja Matavonic, NTNU
Som hodejeger vurderte vi kandidatene fortløpende i hele søknadsperioden. Ved å vise til en profil med en god CV og søknad, relevante bidrag og gode resultater i kunnskapsdueller, kunne man til enhver tid styrke sitt kandidatur.
Årets konsernsjef ble: Assad Abbas, BI Oslo
En web-basert test, hvor deltakerne fikk prøve seg som en virtuell konsernsjef.
Årets konsernsjef ble: Børge Nyborg, Copenhagen Business School
En web-basert test, hvor deltakerne fikk prøve seg som en virtuell konsernsjef. Mange ulike oppgaver basert på videosnutter.
Årets konsernsjef ble: Kine Alm Stirler, Høyskolen i Oslo